10 april 2009

Påsklov i kvadrat


Påsklov existerar egentligen inte här, men våra barn går i alla fall på en skolan som vågar ge barnen ledigt på en religiös dag, alltså är de lediga i morgon på Good Friday. Annars är det känsligt det här med religiösa dagar, de vill väl inte gynna eller missgynna någon grupp... Men en liten minipåsk blir det i alla fall; fredag till söndag! Vädret ska bli soligt och fint och vi väntar gäster på Påskafton. Vad är det då som är mindre bra undrar ni?? Jo, vår lilla skrutta, Michaela, har drabbats av en elak maginfluensa och har mer eller mindre tillbringat hela dagen i badrummet eller på en madrass på golvet. Stackars lilla tjejen! Vi hoppas hon återhämtar sig snarast, men man vet ju aldrig hur flunsa-historien slutar. Vi kanske drabbas allihopa eller så är allt över redan i morgon. Jag röstar på det senare!!! På tal om rösta, har ni lagt er röst i min lilla enkät-undersökning? Om inte gör det, snart är tiden ute och jag kommer med avslöjandet! Då röstandet är anonymt utdelas inga individuella priser, men jag ska nog komma på något som i alla fall roar er ...
När det gäller påsken så är det lite andra traditioner som gäller här. Det är påskharen som kommer och inte finns det några påskägg. I alla fall inte de som vi är vana vid, de fyllda med godis eller något annat spännande. Däremot letas här efter ägg som dekorerats och sedan gömts och när de hittats tilldelas man något sorts pris. Inte heller ser man skymten av några påskkärringar, men det kan jag faktiskt klara mig utan. Om man däremot äter en massa ägg till Påsk vet jag ej, men jag tänker i all fall passa på att sätta i mig några i helgen!
I morgon hoppas vi kunna göra en vända till IKEA för lite Påsk-gott, men vi får väl se hur landet ligger i morgon!

Glad Påsk! på er alla från familjen WENDEL i WOODBURY

Later, Mariette

2 kommentarer:

Astrid sa...

Glad Påsk,på er alla fem. Ja stackars lilla Michaela hon har då otur så det förslår.Hoppas att ni får en fin Påsk.Kram mormor.

Mariette sa...

Detsamma! Hon mår bättre idag, kanske har det vänt redan!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul