14 april 2009

Muffins with Mom

I dag var det alltså Muffins with Mom i skolan för Maximilian och mig. Vi anlände precis i tid och kunde välja mellan en uppsjö av muffins i olika smaker. Alla var dock enormt stora och eftersom jag ätit en mindre Kefir-frukost så blev den gigantiska muffinsen lite för mycket... Jag glömde förstås att ta med mig den obligatoriska kaffe-muggen (med te i) så jag fick nöja mig med apelsinjuice...

Michaela var till doktorn i eftermiddag och fick grönt ljus att återvända till skolan. Hennes ögoninfektion fick hon ögondroppar för, det var inget fruktat "pink eye". Tyvärr var inte Dr. Warnken i tjänst och det tyckte inte Michaela om, trots att hon fick träffa en minst lika trevlig doktor i samma ålder och säkerligen lika kunnig...

Andra nyheter från skolans värld är att Megan i dag sprang en MILE på idrotten och kom i mål först av alla tjejer och som 4:a totalt. Starkt sprunget! tycker mamma, själv HATAR jag att springa! För tillfället är det en massa tester även i idrott, olika moment testas och prickas av för betygen...

Alldeles nyss lärde vi oss ett nytt ord, nämligen POOPSIE, vilket betyder ungefär: en cool person/väldigt speciell. Michaela ska läsa en dikt på sitt Parent Program som heter:

Daddy Forgets My Name
by Bruce Lansky

My daddy calls me sweetie pie.
He calls me honey bunny.
He also calls me poopsie,
which I think is kind of funny.

My daddy calls me sugarplum,
and also sleepyhead.
My silly dad forgets my name
when he tucks me into bed.


Vi hittade ordet i ett nytt (för mig i alla fall...) lexikon på nätet som har lite mera slang än de vi använder till vardags. Det heter Urban Dictionary och hittas under adressen: www.urbandictionary.com

Visst är det en fin dikt?

Later, Mariette

3 kommentarer:

Mats sa...

1 mile är ca 1,6 km för den som inte är van att göra översättningarna. Att översätta längder eller temperatur går ganska bra, jobbigare är det med enheter i kvadrat eller kubik. Men värst är tryck... Tycker i alla fall jag. Varför använder inte vi Engelska mätsystemet??? / Mats 5ft 11".

Astrid sa...

God morgon.Skönt att lill snörpan är frisk igen ( där fick du ett nytt namn Michaela)Bra gjort megan !!!!Kram mormor.

Mariette sa...

Ja, det är jätteskönt för henne att komma iväg till skolan igen! Jag hoppas det går bra för henne och att hon inte blir för trött!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul