06 april 2009

Lite enkla fakta om bloggen!

Jag förstår om ni tycker att nya bloggen är lite krånglig och kanske t.o.m. rörig, det är den för mig med! Jag kämpar med layouten, både som den ser ut för er, men också när jag ska lägga ut text och bilder, den är inte så samarbetsvillig...

Lite tips för er som faktiskt läser den dock är att om ni vill kommentera mina eller Mats inlägg så gäller det att klicka på kommentarer längst ner under aktuellt inlägg. Sen får ni som inte har en egen hemsida, Google-konto eller annat godkänt konto välja Anonym för att kunna få er kommentar publicerad. Sen kommer det upp en liten ruta med ett slumpmässigt ord som du bekräftar genom att skriva samma ord. Efter detta ska din kommentar genast publiceras, jag granskar nämligen INTE mina läsare, inte än i alla fall... Ibland har jag svårt att kommentera själv, det tar några försök innan bloggen vill acceptera mitt bekräftelseord, så försök ha lite tålamod!
För er som tycker det låter jobbigt att lämna en kommentar, eller vill förbli anonym, använd mina TYCK TILL-knappar längst ner under inläggen, det ger mig en indikation att du läser min blogg! Kan tyckas konstigt att jag inte har några självkritiska ord som "tråkigt" eller "hört förut", men då får du skriva i kommentarrutan!


Som ni kanske har sett har jag en liten enkätundersökning längst upp till höger på bloggen. Det vore roligt om du som inte har röstat gör det, du är så klart anonym! När tiden för röstningen gått ut ska ni få veta vad det är Mats tycker är så fantastiskt, det kanske inte är det för er givna svaret...

I dag är vi tillbaka till vardagen. Mats är på jobbet och barnen har precis åkt iväg med sina gula skolbuss. Tänk att den är så populär, det är inte lönt att fråga om jag ska skjutsa dem längre, bussen går helt klart före mammas Highlander!

I morgon är det en stor dag för oss här hemma, nämligen tvåsiffrigt för den äldsta! Maximilian fyller alltså 10 i morgon och det känns stort både för mig och honom tror jag! Dagen till ära har jag klippt honom och jag tror han blev ganska nöjd då kommentaren var "Mamma, du är den bästa frisören!" Då ska nämnas att han älskar att gå till "Fantastic Sam´s". Ja, hemma hos mamma får man ju inte hårbottensmassage!

På tal om Maximilian, så har han startat en egen blogg som han säker blir jätteglad om ni lämnar ett litet avtryck i. Adressen är: http://milanwendel.blogspot.com/ Kika gärna in där en kortis!

Nu ska jag iväg och handla det sista inför Milans firande i morgon! Ha en bra vecka allihopa!

Later, Mariette

9 kommentarer:

Anonym sa...

måste ju testa om det funkar :-) fortsätt blogga för det gör du jättebra ska du vet!!! stooooor kram!!!

Mariette sa...

Jovisst funkar det! Tack för uppmntran! Det är alltid roligt att veta att det man skriver läses! Kram tillbaka!!

Conny 28 sa...

Bloggen är kanon! Tyckte kanske den gamla var lite lättare att läsa i början men man vänjer sig snabbt, det är ju innehållet som räknas ;)

Tack för det fina födelsedagskortet, klart jag räknade ljusen på tårtan!
....de var ju bara 28st :)

Keep it up, you´ve got competition!

Anonym sa...

Grattis igen Milan.Vi har ju sjungit för dig på morgonen ( om man kalla det sång, men vi gör så gott vi kan).Det funkar bra nu bloggen ,man lär sig som sagt .Kramar från mormor.

Mariette sa...

Conny:
Det är bra när ljusen inte räcker till! Vad bra att kortet kom fram, man vet aldrig!

Mormor: Sången var uppskattad! Det är den alltid!

Mariette sa...

Conny: Tack för uppmuntran, det är lite knöligt med nya bloggen för mig med! De lyckas inte fixa vår kalender i den gamla bloggen, den verkar ha kopplat ur helt! Vi får väl se om de sparkar igång den...

Mamma: Du kan säkert logga in under vår adress: www.wendels.nu du är ju registrerad där. Då kommer du upp med namn i stället!

Anonym sa...

Hej och tack snälla Megan för det fina påskkortet. Många kramar från Madde

Anonym sa...

Hej igen!

Vad är priset om man gissar rätt? En Alldeles för dyr iphone?

Moster

Mariette sa...

Nja, det vet jag inte om jag har råd med... Kanske en inblick i Mats nya fluga... En bild säger mer än tusen ord!

Familjen Wendel

Familjen Wendel
på Farmers' Market, downtown St. Paul